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<  Geral  ~  Houdini 11

Vitor Teixeira
Colocada: Ter Jul 27, 2010 8:18 pm Responder com Citação
Primeiros passos Registo: 12 Ago 2009 Mensagens: 102 Local/Origem: Espinho
More Features

In addition, Houdini 11 includes a wealth of new features and enhancements which are all geared towards making the artist more productive:

User Interface

New, bezier-style connectors in the network editors
New tool palette in the network editor offers a gallery of nodes which can be dragged into the network.
Seamless integration of particles into dynamics networks and dynamics into geometry networks. This makes it easier to focus simulations on particular networks instead of simulating everything at the same time.
Enhancements to bundles to strengthen light-linking workflow
Z-up support

Vertex Normals

Support for vertex normals in OpenGL

Network Rendering

Network-distributed IPR
HQueue for Windows and Mac
Gold release of Houdini Cloud rendering tools

Volumes

Support for multi-resolution volumes with merging, feathering and surfacing tools
VEX Volume Procedural
Volume Quality setting in viewport
Camera frustum volumes with tapering values.
Higher quality viewport visualization of volumes

Texturing

Support for Disney's "ptex" format

Point clouds

New point cloud surfacer with adaptive controls (generates a better surface than the existing particle fluid surfacer; &#8232;more applicable to games)
New point cloud functions

Fluids

New Fluid Shelf tools – target smoke, source from surface, resize voxel grid
SPH particle fluid solver up to twice as fast
Ability to rotate voxel grid to create non axis-aligned fluid container

Fur

More shelf tools for hair grooming
Control over guide hair distribution for faster interactivity while grooming
Combing direction can now be controlled by skin shaders
No need for rest attribute
Distributed wire solver output node

Cloth

Support for cloth pinching and layering
Direct support for non-stretchy cloth (stretch/shear/bend constraints)
Ability to simulate 0D cloth particles and to attach 1D cloth strings to 2D cloth surfaces - this provides as unified cloth solver for particles, wires and cloth surfaces.
Distributed cloth solver output node

Crowd Control

New CHOPS (foreach, iksolver, objectchain, transformchain, vector ) – for crowds and more
New python module that lets developers easily embed C++ code into python code

Follow the link.
http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1774&Itemid=66

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www.vitorteixeira.com
Quando a inspiração chegar, ela irá encontrar-te a trabalhar.
(John Cage)
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Nightwalker
Colocada: Qui Jul 29, 2010 12:04 pm Responder com Citação
Veterano Registo: 04 Out 2005 Mensagens: 743
Vendo o teu interesse em queimar, partir, desintegrar e encharcar coisas estou admirado que ainda não te tenhas convertido ao houdini Laughing

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Vitor Teixeira
Colocada: Qui Jul 29, 2010 12:12 pm Responder com Citação
Primeiros passos Registo: 12 Ago 2009 Mensagens: 102 Local/Origem: Espinho
Bem, eu ainda nem um ano fez que comecei a dar lhe nesta area. Mas estou a pensar seriamente em dar uma olhadela para começar a dominar o basico pelo menos.
Para já estou a dar lhe no Python.

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NRS
Colocada: Qui Jul 29, 2010 12:48 pm Responder com Citação
Registo: 30 Mai 2010 Mensagens: 17
[quote="Vitor Teixeira"]Bem, eu ainda nem um ano fez que comecei a dar lhe nesta area. Mas estou a pensar seriamente em dar uma olhadela para começar a dominar o basico pelo menos.
Para já estou a dar lhe no Python.[/quote]

Off topic Smile

Por acaso alguém sabe onde encontrar bons tutoriais para python??
Para aprender o básico...
O Blender também usa disso Wink
dava jeito criar uma base sólida de conhecimento sobre isso..

Cumprimentos

Nelson

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carloscidrais
Colocada: Qui Jul 29, 2010 12:57 pm Responder com Citação
Veterano Registo: 24 Mar 2005 Mensagens: 558 Local/Origem: London/Porto
python para blender encontras aqui:

http://www.youtube.com/watch?v=hCi77m9GFgo

python para maya e houdini aqui:

http://beta.td-college.com/courses

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Vitor Teixeira
Colocada: Qui Jul 29, 2010 12:58 pm Responder com Citação
Primeiros passos Registo: 12 Ago 2009 Mensagens: 102 Local/Origem: Espinho
Dá uma vista de lhos ao que eu criei.
Segue o link e iras encontrar mais links para tutoriais.
http://www.dimensao3.com/forum/viewtopic.php?t=4327
Abraço

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NRS
Colocada: Qui Jul 29, 2010 8:01 pm Responder com Citação
Registo: 30 Mai 2010 Mensagens: 17
Carlos e Vitor, muito obrigado pela ajuda! Very Happy
vou ver esses links que me deixaram.

Abraço,

Nelson.

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